esthersochaggis

Alla inlägg under maj 2014

Hola amigos!


Kom hem för nån timme sen och har typ bara degat framför datorn, kollat facebook osv


Igår var jag på fotbollsmatch. Var riktigt kul, tyvärr så vann inte djurgårn men vi förlorade inte heller. 0-0 slutade matchen. Dock fick vi en spelare utvisad i den 51:a minuten så vi spela nästan en hel halvlek med 10 spelare istället för 11. Vi skapade många chanser och hade några skott på mål men tyvärr gick aldirg nån boll in. Riktigt surt att vi inte vann fär vi var bättre, även om vi var en man mindre.


Idag har jag varit i skolan som vanligt. Hade mina sista skriftliga nationella prov i NO, det var ganska svårt. No är inte min starka sida direkt, men a det får gå som det går. Blir jag godkänd så är jag hyfsat nöjd.

Så nu har jag bara muntliga matte och engelska nationella kvar. Matten ska jag faktiskt göra imorgon, får se hur det går. 


Ikväll har jag fotbollsträning vid halv åtta typ. Kommer hem sen vid 9 oh tänkte duscha och sen kolla lote tv och gå o lägga mig, hinner kanske inte kolla på tv men det beror på hur snabbt jag duschar hehe.


Kanske kommer upp något inägg här ikväll, är inte säker men uppdaterar rätt ofta på min privata blogg om ni vill veta lite nogrannare om vad jag sysslar med osv :) 

http://aggicarlsson.bloggplatsen.se/


Hare gött

/Aggi

       

Grymma bilder fotade av Bildbyrån och Johan Sahlén


Hej!

 

Jag har ju sagt att jag skulle göra enn hiss och diss eller olika saker att läsa, men jag har ju inte gjort det så nu tänkte jag faktiskt göra det så efter det hära inlägget ska jag göra en hiss och diss. Den kommer inte komma direkt efter det hära inlägget, jag gör den lite senare. Jag kommer antagligen göra den idag!

 

Dagen har varit bra, började med nationella prov, men det sista!!!!!!

Vi skulle typ göra något expriment. Först fick man ett paper där det var 7 frågor man skulle svara på, vid te.x fråga 1 så var det liksom 2 frågor i en fråga....

 

Fråga 1

a)

b)

 

Så såg det ut :D

Men det var ganska lätt inte jätte lätt men det var typ frågor om blommor och insekter, vi hade biologi som huvud ämne på nationella proven.

MEN,

 

På slutet fick vi hålla på med en räka! BLÄ!!!

När vi kom in i klassrumet luktade det räka...

Jag fick seriöst kvälningar (eller vad det heter) i början, SÅ ÄKLIGT!!

Vi skulle typ gämföra den med en gråsugga, det var inte så farligt som jag trodde men det luktade sååååååå äkligt!

 

Där har jag uttryckt mina känslor till räkor...

MEN,

jag dog inte :D

Som sagt kommer det en hiss och diss på hööks grejer sen :)

 

Xoxo Esther :)

 

   

SUPER CUTE!

Hej!
Nu blir det ett riktigt tråkigt inlägg för nu ska jag sova och hinner inte göra någon hiss och diss eller något sånt. Jo dagen började med att jag gick till skolan och var en duktig flicka. På idrotten var vi ute!!!! Jag hade typ inga tjock kläder och jag visste inte att vi skulle ha ute gympa, sååå....

Jag frös ihjäl, mina händer var helt röda!!!!!!!
Men jag lever. Kommer ett inlägg imorgon!

Xoxo Esther

Tjäna.

Jag är då Aggi som oxå kommer att blogga här.

Kan ju berätta lite om mig själv.


Jag är en glad tjej på snart 13 år som älskar att gå på djurgårdsmatcher, vara med kompisar, rida och spela fotboll.

Så det jag brukar göra på fritiden är väl mest att gå o kolla matcher i hockey eller fotboll när djurgårn spelar.

Gillar fotbollen mest. Rider gör jag och just nu rider jag och esther på samma ridskola i samma ridgrupp.

Tävlar gör jag oxå. Ponnyn jag ofta väljer att tävla heter Sandra.

     




Sen spelar jag fotboll. Spelar tyvärr inte i djurgårn, då det blir ganska långt för mig att åka till varje träning men förhoppningsvis så ska jag snart börja där. Istället spelar jag i BP, Bromma Pojkarna. Det är en väldigt bra klubb, ligger väldigt nära mig för tränings möjligheter osv.



Sen har jag ett enormt intresse för att gå o kolla på fotboll och hockey. Tycker det är askul, älskar spänningen och läktarkulturen. Djurgår'n cch deras publik är väldigt kända för allt stöd vi ger, även på bortamatcher.

     

Har även fått den äran att få träffa några djurgårdspelare, på bilden ovan så är jag det och Vytas Andriskevicius. 

Sen har jag även träffat några andra. Bla annat mina stora idoler Amadou Jawo och Simon Tibbling.


A där fick ni lite fakta om mig.

Kan ju passa på att berätta att jag imorrn ska på fotbollsmatch. Ska bi riktigt näjz.

Har inte så mycket mer o säga. Jag oh esther ska försöka uppdatera här så ofta vi kan men jag har även en egen blogg att ta hand om. Ni får gärna kolla in den ;)  

http://aggicarlsson.bloggplatsen.se/

Nu ska jag kolla lite tv men uppdaterar antagligen imorrn :)
/Aggi

Hej!

Snart är nästan alla nationella proven klara! På torsdag har vi vårat sista oh så ska man typ göra ett expriment. Snart är det klart! Vanlig skoldag, förutom nationella proven ofc. Efter skolan hade jag utvecklingssamtal för förra gången så drog min lärare ut på tiden så vi fick göra klart idag. Kom hem vid halv fem och satte mig och plugga lite och ska snart hoppa in i duschen!


Tänkte lägga ut igår på vilka alla ska hyra men sen ändrade jag mig och jag tänkte göra det nu istället. Ni vet ju redan vem jag ska hyra om ni inte har sett det inlägget så kan ni kolla på mitt senaste :)


Aggi ska hyra sandra:

  


Astrid ska hyra Amigo:

 

 

Vendela ska hyra Pinja:

 



Amanda ska hyra Gemyt:

 

 


Nu längtar jag som in i bomben! Ska bli så kul.

Ska äta middag nu sen blir det duscha och sen kanske det blir lite mer plugg.

Jag vet att det hära blev ett tråkigt inlägg, att bara läsa om vad jag har gjort idag.

På min förra blogg skrev jag BARA om vad jag hade gjort under dagen och gjort bara ett inlägg om dagen och inlägget var riktigt kort!

Ska verkligen försöka att INTE göra så igen, ska göra lite hiss och diss, skriva om lite mer specifika saker.

Hoppas  ni fattade vad jag menade :D

 

Xoxo Esther

 






Hej!

 

Jag och Aggi har ju skapet en blogg som ni ser, aggi har också en privat blogg (www.aggicarlsson.bloggplatsen.se) som ni kan checka in :)

Jag ska inte skriva ett långt välkomnande nu men kan bara säga att det är jag och aggi som kommer att blogga på den hära bloggen.

 

Igår vad hände då, jo det var söndag och jag, aggi och Astrid (Min syster) åkte till stan och kollade lite på lite saker, jag letade efter ett baby lips som jag vill ha. Så grymt att det har kommit till Sweden!

   Letade efter den skönheten!

 

Men ofc så fanns den inte...

Det är inget att deppa för! Så efter det gick vi till hööks och väntade på att dom skulle öppna, var var typ där 10 minuter innan dom öppnade så det var bara att vänta.

Själv köpte jag ett schabrak och ett träns, astrid köpte också ett träns och samma för Aggi.

 

Köpte det tränset för 199 kr, det skulle kostar 259 men det var typ rea på den, så    

 

 

 

Det schabraket kom också med mig hem för 249 kr!

Som ni säkert inte vet så ska jag, Aggi, Astrid, Amanda (Astrids bästa kompis) och Vendela (Astrids och min kompis) hyra häst i sommar i en vecka. YEEEEEEEY!!!!


Jag ska hyra tim som ser ut såhär:

 

       Vet nt om det här blir skit litet men aja!

 

Men jag köpte ju ett schabrak och träns och tänk det schabraket och tränset på honom   

Kommer komma ett inlägg imorgon och kanske ett till inlägg idag av aggi eller mig!

 

 

                                                                    Xoxo Esther

            

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards