esthersochaggis

Alla inlägg under maj 2014

Den här ponyn har lärt mig så otroligt mycket asså


Hon alltid stått stadig när jag har behövt gråta mot hennes hals, hon har fått mig att aldrig sluta kämpa.

Hon har lärt mig sjukt mycket och jag älskar henne så mycket så det gör ont typ.

Har så många fina minnen med henne. Så ånga bilder efter allt vi har gjort tillsammans.

Kommer nog aldrig glömma henne.

Vill bara observera att hon INTE är död utan att jag bara skriver det här för att jag vill få det ur mig.













 



Tjena
Vet inte om Ester har tagit en bloggpaus eller nått, hon har inte uppdaterat på jättelänge. Okej jag är inte heller nån höjdare på att uppdatera ofta men aja.
Får snacka med henne imorrn när vi är i stallet.

Är riktigt taggad inför imorrn. Ska rida gemyt och hon var asrolig att rida och nu har jag hitta lite ner knappar på henne så jag vet lite mer hur hon fungerar nu osv.
Ska iaf bli askul.

Idag var jag i skolan som vanligt. Gjorde mitt sista nationella prov, muntliga i engelska. Gick mycket bättre än vad jag förväntat mig. Trodde dessutom att det skulle vara mycket svårare. Hoppas på ett bra betyg nurå.

Sen var jag i kista med mamma o min brorsa. Vi köpte frozen yoghurt å kollade lite affärer osv.
Resten av kvällen har jag spenderat nere på vår "fotbollsplan" enkelt vår äng med pappa å Tobbe. Vi spelade fotboll, sköt lite skott på varandra osv.
Har även suttit framför datorn å kollat på Eva & Adam, kommer aldrig tröttna på den serien.

Nu måste jag gå å lägga mig men uppdaterar antagligen imorrn
/Aggi

Kollar in lite snabbt här och berättar kort om dagen

Hade orientering idag, vilket gjorde så att vi hade endast en letkion i skolan, väldigt chill.

Orienteringen gick rätt bra.


Sen på kvällen hade jag fotbollsträning och då kom ju Simon Tibbling. ÅÅ det var så sjukt kul.

Bästa träningen jag någonsin haft. Han var väldigt bra tränare, vi gjorde många roliga övningar och han var väldigt bra på att förklara osv. Sen visade han några finter och sånt som han kunde, jävlar va grym han är! 

Allt såg ju så enkelt ut när han gjorde det men sen när man själv provade så var det typ omöjligt.

Det var iaf jävligt kul och väldigt lärorikt.


Imorrn är det fredag! ÄNTLIGEN

Efter skolan så ska jag och min brorsa åka in till min mammas jobb o kolla lite affärer osv.

Nu måste jag gå o lägga mig men vi hörs!
/Aggi

 

Tjena.

Tittar in lite snabbt här.


Idag gick jag i skolan till 14.20 Sen har jag typ bara varit hemma o chillat.

Eller jag var på stadium efter middagen o köpte 10 st fotbollstejp rullar.

1 rulle räcker typ 1-2 veckor så därför köpte jag 10 stycken haha.


Imorrn har jag orientering efter lunchen, i judarnskogen. Inte det roligaste som finns men det är skönt att missa lektionerna som vi har på eftermiddagen iaf.

Sen på kvällen har jag fotbollsträning. Men inte en helt vanligt fotbollsträning. Simon Tibbling från Djurgår'n ska komma och träna oss! Är så sjuukt taggad. Kommer bli askul. Hoppas bara att jag inte gör bort mig eller gör något pinsamt, usch vad jobbigt isåfall. Nä men jag är suuupertaggad till det!

Kommer inte kunna sova inatt.


Jag har precis duschat och nu torka håret men vi hörs imorrn!
/Aggi

 

Har haft en ganska chill tisdag.

Två lektioner inställda, fick alltså sluta tidigare.

Drog hem till esther, kollade på "Welcome to sweden" 

Den var riktigt rolig. Lite plugg hann vi oxå med.


Sen var jag på fotbollsträning. Lika kul som vanligt, vi har alltid skitkul på alla träningarna. Älskar vårt lag för alla är så bra kompisar med varann, vilket gör det mycket enklare att spela med varann osv.


Imorrn har jag sovmorgon då min idrottlärare är borta på orientering. Riktigt skönt. Ska sova lääänge.

Börjar inte förens 09.50


Sen slutar jag vid 2, har inget planerat, kanske pluggar lite eller så kanske jag är med tilda och lova. Vi har inte varit med varann på typ en vecka. Vet vad vi gör då. Kanske åker skateboard eller bara chillar. Vi får se

Uppdaterar mer under dagen imorrn

/Aggi

 

Tja. 

Boggar lite snabbt nu, ska gå o lägga mig typ nu men slänger in ett inlägg lite snabbt.


Dagen har varit väldigt standard. Gick i skolan, kom hem, pluggade, kolla fb, twitter osv.

Imorrn efter skolan vid 4 så ska jag hem till esther, vi ska vara fett flitiga och plugga.

Jag har teknikprov på fredag som jag måste plugga till osv.

Sen vid fem drar jag hem, äter middag o byter om till fotbollskläder. Sen komemr elin coh så ska vi dra till fotbollsträningen. Kommer hem sen på kvällen och slänger nog in ett inlägg då.


Får bli ett kort inlägg men nu måste jag gå o lägga mig

/Aggi

   

Hej
Glömde helt och hållet bort att blogga igår...
Men nu kommer ett inlägg! Jag var i skolan idag efter skolan gick jag på pianot och sen när jag kom hem pluggade jag till mitt hemkunskaps prov jag har imorgon. Sen hoppade jag in duschen och sen kom mamma hem och förhörde mig. Så nu sitter jag och kollar på talang. Imorgon skulle jag och aggi kanske göra något.

Vet ni! Vi har klass dag och några veckor och då ska vi till grönan!
Längtar....
Detta blev ett svin kort inlägg för att nu börjar mamma tjata på mig att jag måste plugga :(

Xoxo esther

Bloggar lite snabbt nu på kvällen. Borde egentligen sova men kan inte.

Har haft en toppendag. Det vara askul att överraska min kompis. Hon tyckte det var minst lika kul som jag att få åka o kolla på djurgårns träning. Det blev ju oxå en hel del bilder.
Det var riktigt najs.

Imorrn är det tyvärr måndag och ny vecka. Usch.
Nu är iaf dom jobbigaste nationella proven över. Har bara engelska muntliga kvar sen har jag gjort alla nationella proven för sexan. Sen är det dags i nian igen, fast det är vääldigt långt kvar tills dess.

Kort och halvtråkigt inlägg men nu måste jag gå o lägga mig
/Aggi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards